Showing posts with label Economy. Show all posts
Showing posts with label Economy. Show all posts

Sunday, January 17, 2016

Τα 5 στάδια της άρνησης(*)

Τα 5 στάδια της άρνησης(*)

Τα πέντε στάδια για τη "διαπραγμάτευση"
χωρίς να χρειαστεί γιατρού γνωμάτευση,
παρουσιάζει συνεχώς η χώρα,
μήπως να τα επιταχύνουμε είναι η ώρα;

Είναι πια σίγουρο, ότι κάτι μας διαφεύγει,
και η έξοδος από την κρίση, όλο μακρύτερα μας φεύγει,
δεν γίνεται όλοι οι άλλοι στον κόσμο να το μπορούν,
και μόνο οι δικοί μας να "κωλοβαρούν"!

Τα κάνουμε διαρκώς μαντάρα(**),
μόλις ένα σιάχνεται, εμφανίζονται για σιάξιμο δεκάδες άλλα,
κάτι άλλο μάλλον φταίει στο "μπαγλαμαδιστάν",
και φωνάζουμε διαρκώς "αμάν, αμάν"!

Λείπει η θέληση "να μην τα κάνουμε μαντάρα",
λείπει η γνώση του σωστού, όπως όμως και χιλιάδες άλλα,
θέλουμε "την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο",
αυτό ήταν όνειρο των συνδικαλιστών "φευγάτο"!

Αλλάζουμε μόνο πρόσωπα και κυβερνήσεις,
ώστε την παροιμία του λαού να μας θυμήσεις,
"Συνέχεια κοσκινίζει όποιος δε θέλει να ζυμώσει"
κι αν του το πεις πρώτα θα αρνηθεί κι ύστερα θα θυμώσει,
μετά αρχίζει μήνες διαπραγμάτευση,
όπου μας πιάνει ολουνούς κατάθλιψη,
και η ρημάδα η "αποδοχή" που θάφερνε τη λύση,
είναι άπιαστο όνειρο, που δε θέλει τελικά να μας καθίσει!
-------
(*) Τα στάδια από την άρνηση ως την τελική αποδοχή κατά τη ψυχολογία είναι πέντε:
1) Άρνηση
2) Θυμός
3) Διαπραγμάτευση
4) Κατάθλιψη
5) Αποδοχή
-------
(**)"Πράβδα" του Στάθη:
"Έχουμε μπλέξει. Και μαντάρα να τα κάνει ο κ.Κατρούγκαλος, πιο μαντάρα θα του ζητήσει να τα κάνει η τρόικα. Μαντάρα τα έχει κάνει ο κ.Τσίπρας, πιο μαντάρα του ζητάει να τα κάνει η τρόικα, αλλιώς θα τα κάνει ακόμα πιο μαντάρα ο Κυριάκος. Κι αφού τα κάνει μαντάρα ο Κυριάκος, κάποιον άλλον θα βρει η τρόικα να τα κάνει πιο μαντάρα. Έχουμε μπλέξει..."
-------
Read more ...

Wednesday, January 13, 2016

Ζητείται πολιτική σοβαρότητα!

Ζητείται πολιτική σοβαρότητα!

Ζητείται επιτέλους σοβαρότητα,
και κάποια λίγη γενναιότητα,
συν αρκετή πολιτική ορθότητα,
μαζί με κάμποση αβρότητα,
για να'ναι χρήσιμη εν τέλει η πολιτική πραγματικότητα.

Η πολιτική κατάντησε στις μέρες μας παιγνίδι,
που παίζεται όμως στο κεφάλι του κασσίδη,
και οι πολιτικοί μετριούνται και βρίσκονται "πολύ λίγοι",
πρέπει να σηκωθούν ψηλότερα, από τα χαμηλά που είναι ήδη.

Η πολιτική δεν είναι επάγγελμα,
ούτε όπως κάποιοι την έκαναν "κατάντημα",
θά 'πρεπε νά είναι χρήσιμο κοινωνικά λειτούργημα,
και όχι κάποιων καταφερτζήδων το εφεύρημα.

Δεν θά 'πρεπε ν' αποσκοπεί σε κάποιο μόχλεμα,
για τον πολιτικό τον ίδιο ή και το βόλεμα,
θα 'πρεπε να 'ναι προσφορά,
κι όχι όπως την κατάντησαν "κοινωνική αποφορά"!

Η πολιτική πρέπει να υπηρετεί της κοινωνίας το συμφέρον,
κι όχι ν' ακολουθεί κάποιων ολίγων το ενδιαφέρον,
είτε αυτοί οι λίγοι κρατούν "της οικονομίας τα κλειδιά",
είτε και πρόκειται για τα "δικά τους τα παιδιά".

Οι πολιτικοί πρέπει να ενδιαφέρονται
για το καλό του κόσμου και να φέρονται,
φροντίζοντας τους "αδυνάτους" να μην αδικήσουν,
και οι τελευταίοι αυτοί, γιαυτό μόνο θα τους ψηφίσουν!

Οι πολιτικοί όμως, εξαπατώντας τους "αδυνάτους",
κάνουνε κάθε άλλο, απ'το να κάνουν τους εαυτούς τους "αθανάτους"!
Τα ψέμματα έχουν "κοντά ποδάρια"
κι αδικίες τους "φαρμακερά βλαστάρια"
και κάποια στιγμή, εκείνα θα γυρίσουν,
και τους "δημιουργούς" τους θα τσιμπήσουν!

Το έχουμε δει συχνά να γίνεται,
κι ο καθένας στο τέλος "στο ζουμί του ψήνεται"!
Η πολιτική  θέλει σοφία, ορθότητα και σοβαρότητα,
εμπλουτισμένη όμως και με κάποια γενναιότητα!
Read more ...

Wednesday, November 25, 2015

The Golden Egg Award

Η περίοδοι κρίσεων είναι και περίοδοι των μεγαλύτερων ευκαιριών, για όσους μπορούν να τις αναγνωρίσουν. Στις περίοδους κρίσεων χρειάζονται οι άνθρωποι που γνωρίζουν από "Καινοτομία"!
Τους χρειάζονται το ίδιο και οι κυβερνήσεις και οι επιχειρήσεις. Τα "δικά σας παιδιά" κρατήστε τα για τις ομαλές περιόδους, αν πρέπει να τους "βολέψε" έτσι κι αλλιώς. Τώρα χρειάζονται "Χήνες για χρυσά αυγά".
The Golden Egg Award!
Ρωτήστε με να σας πώ τι είναι!


Read more ...

Monday, November 23, 2015

"Money makes the world go around"

"Money makes the world go around"

Τελικά η λύση για την κρίση είναι μόνο μία;
"Μακρυά από τη μονεταριστική νοοτροπία".
Εγκλωβισμένοι στις επιταγές του μονεταρισμού,
Διαβήκαμε και πάλι "την πύλη του χαμού"!

Η συμμαχία των προθύμων είναι μία τελικά,
που εξυπηρετεί μόνο τους ίδιους φυσικά,
κι η σύγκρουση καλά και διαχρονικά κρατάει,
ο πλούτος, τον άνθρωπο διαρκώς να πολεμάει.

Μην κοροϊδεύεστε, αυτή ειν' η αλήθεια,
και μη σας βαυκαλίζουνε με παραμύθια,
ο μονεταρισμός είν' από τη μία,
κι από την άλλη ο άνθρωπος που τον χτυπάνε με μανία.

Φαίνεται, γινήκαμε πάρα πολλοί,
να λιγοστεύουμε αποφάσισαν και πάλι οι "καλοί",
κι η συνταγή ήταν και είναι μία, η βολική τους,
"βάλτε τους να φαγωθούν και πάλι μεταξύ τους"!

Οι σταυροφορίες γίνονταν για πλούτο κι εξουσία,
αυτή ήταν πάντοτε η όποια η ουσία,
και σήμερα, μα τον πολυέλαιο,
ο καυγάς είναι και πάλι για το πετρέλαιο.

Η ιστορία συχνά πυκνά επαναλαμβάνεται,
και το "έξυπνο πουλί" από τη μύτη πιάνεται,
φαντάζεται πως πολεμά για ιδανικά,
το χρήμα όμως την ιδεολογία τη νικά!

Και όπως πάντα ο φουκαράς νομίζει,
πως πράγματι ο αγώνας του αξίζει,
η αλήθεια είναι όμως, πως γίνεται μονάχα ο ίδιος χάλια,
ενώ οι πάτρωνές του πνίγονται μες' τα ριάλια!

Βάλτε το καλά στο νού σας,
κοιτάξτε τα δικά σας και ξεχάστε αυτά του διπλανού σας,
και μην αφήνετε να σας πιάνουνε κορόϊδα,
για να πλουτίζουνε σε βάρος σας τα αιώνια "χρυσά τ'αγόρια".

Η συμμαχία των προθύμων είναι μία,
αυτών με της απληστίας τη βουλιμία,
κι ο κόσμος χωρίζεται στα θύματα,
και σ'αυτούς που οδηγούν αυτά στα μνήματα!

Και φυσικά οι μεγαλύτεροι διαχρονικά οι θύτες,
παρουσιάστηκαν σαν των προβλημάτων οι καλύτεροι οι "λύτες",
οι χειρότεροι, της ιστορίας οι αλήτες,
πόνταραν επάνω στων λαών τις υποθήκες,
και χρησιμοποίησαν δεόντως τους αθώους,
για να κρατήσουν τους ίδιους πλούσιους και σώους!

Βέβαια στο τέλος σχεδόν πάντα όλοι το πληρώσαν,
όμως, αφού πρώτα οι λαοί ματώσαν,
η ιστορία κι αν έχει γίνει πάθημα,
κατά πως φαίνεται, δεν έχει γίνει στον κόσμο μάθημα!
-----------------
Γι αυτό φίλες και φίλοι ξεκίνησα πριν από δύο χρόνια το blog μου AMHOC/ AntiMonetarian Humanitarian Organizational Center, για να υπενθυμίσω, ότι η μοναδική εφικτή λύση, για έξοδο από την κρίση και επάνοδο σε υγειή ανάπτυξη, μπορεί να επιτευχθεί μόνο με ΑντιΜονεταριστική Ανθρωπιστική Προσέγγιση. Ο άνθρωπος μόνο μετράει στην ουσία. Το χρήμα πρέπει να εξυπηρετεί τον άνθρωπο και όχι το αντίστροφο, όπως συμβαίνει σήμερα στη χώρα μας. Ένας λαός "ματώνει" καθημερινά επί επτά χρόνια για να εξυπηρετήσει ένα δάνειο, δηλαδή το χρήμα στην ουσία.
Φτάνει!
Υπάρχει λύση και περνάει μέσα από αυτήν και μόνο την προσέγγιση. Βέβαια απαιτούνται Γνώση και Θέληση.
Και "ο ευρών αμοιβήσεται"!
Read more ...

Η κοροϊδία!

Η κοροϊδία!

Μου προκαλεί πέρα ως πέρα αηδία
αυτή η καθημερινή η κοροϊδία,
που για όλα τα σοβαρά τα θέματα,
προσπαθούν να μας τρελάνουν με αντιπερισπασμούς και ψέματα!

Και εννοώ όλους εκείνους τους αγύρτες,
της εξουσίας των παράκεντρων αυτούς τους θύτες,
που κοροϊδεύουνε παράφορα τα αθώα θύματα,
συνταξιούχους, μισθωτούς, ανέργους κι όλους αυτούς που τους φάγαν και τους τρώνε συνεχώς τα χρήματα.

Δεν έχει τέλος αυτή η κοροϊδία,
και κάθε που τελειώνει κάτι επώδυνο, αρχίζει και νέα περιοδεία,
μια ακόμη γύρα ψεμάτων και αναισθησίας,
όπου καταναλώνονται σε συζητήσεις για θέματα άνευ ουσίας,
ενώ οι ίδιοι συνεχίζουν την κραιπάλη,
και κάνουν τάχα πως ενδιαφέρονται και για των τάξεων την πάλη!

Δε γίνεται να κόπτεσαι στα λόγια,
δήθεν για το συμφέρον του αδυνάτου,
και σύ, αφού βγάλεις εσένα και τους "φίλους" χώρια,
να προωθείς στην πράξη "συμβόλαια θανάτου".

Γιατί τι άλλο είναι οι συνεχείς κι αδιάκοπες μειώσεις στις συντάξεις,
η ανεργία που φτωχοποίησε τις άλλοτε μεσαίες τάξεις,
κι η εξαθλίωση στις χαμηλές τις τάξεις;
Επίδειξη δύναμης απ'όλες τις παρατάξεις!

Κι από την άλλη δε φαίνεται να θίγονται καθόλου αυτοί οι θύτες,
ούτε να χάνουν τα προνόμιά τους κάποιοι γνωστοί ή ξένοι αλήτες,
οι φουκαράδες είναι αυτοί που χάνουν τα λεφτά τους
και οι συνήθεις ύποπτοι περνούν καλά με το χαβά τους!

Δεν είν' τυχαίο ότι κάθε που προκύπτουνε μεγάλα θέματα,
νομοσχέδια δύσκολα και επώδυνα,
πραγματικά αναθέματα,
για να τραβούν από επάνω τους τα βλέμματα,
αίφνης να δημιουργούν άσχετα κι ανούσια επιθέματα.

"Σόου" πλατιού ενδιαφέροντος φέρε ειπείν, σε κόμματα,
βίαια επεισόδια απ' τα γνωστά, στ' αθλητικά τα σώματα,
"παράσταση" απ´ τους γνωστούς τους μπαχαλάκες,
και οι πολίτες να θεωρούνται εν τέλει βλάκες...
Πιστεύω πως πρέπει να έπεσαν πια οι μάσκες.

Η κοροϊδία όπως φαίνεται καλά κρατεί,
και είναι υποχρέωση του καθενός, να τους την πεί,
και όσοι μένουνε ουδέτεροι κι αμέτοχοι,
γίνονται σίγουρα κι αυτοί οι ίδιοι και συνένοχοι!
Read more ...

Tuesday, July 28, 2015

σε συνθήκες ηρεμίας πρέπει να σχεδιάσουμε το μέλλον της χώρας

Έχω ξαναγράψει ότι σε συνθήκες ηρεμίας πρέπει να σχεδιάσουμε το μέλλον της χώρας και όχι "με το πιστόλι στον κρόταφο.

Ας ανακεφαλαιώσουμε:
Οι ψηφοφόροι βαρέθηκαν τα παλιά γνωστά κόμματα, με εξαίρεση τα συμπαγή λόγω "ιδεολογίας", δηλ το ΚΚΕ, τη ΧΑ κλπ. 

Τα κόμματα, λειτουργούν με τους ίδιους πεπαλαιωμένους μηχανισμούς και ανθρώπους, που δεν εγγυώνται καμμιά αλλαγή προς το καλύτερο και αυτό ο κόσμος το αντιλαμβάνεται. Μόνο οι ηγεσίες των κομμάτων δεν το συνειδητοποιούν ή δε θέλουν- δεν τους συμφέρει- να το αντιληφθούν!

Ο χώρος του Κέντρου είναι πια "ορφανός" και έτσι παρατηρείται άνοδος οποιουδήποτε κόμματος φέρει το όνομα του Κέντρου ή ακούμε και βλέπουμε κόμματα του δεξιού κατεστημένου να "το παίζουν" γιαλαντζί κεντρώοι!
Ο χώρος του Κέντρου και της Σοσιαλδημοκρατίας πρέπει να ανασυσταθεί εκ βάθρων, με ότι υγιές του απομένει, με νέα όμως πρόσωπα και νέα ηγεσία. Και όταν λέω νέα δεν εννοώ υποχρεωτικά στην ηλικία. Βλέπω πολλούς νέους πιο γέρους από πολλούς άλλους ηλικιωμένους! Νέο σημαίνει καινούργιο, καινοτόμο, υγιές, καθαρό. Τα παιδιά (νέοι στην ηλικία) του κομματικού σωλήνα δεν φέρουν τα χαρακτηριστικά αυτά.

Η πολιτική των μνημονίων δεν έχει ζωή και μέλλον. Δίνει απλώς παράταση ζωής. 

Τα plan B που ακούσαμε μέχρι σήμερα και από την ΕΕ και από τους κυβερνούντες είναι από ηλίθια έως καταστροφικά! 

Και όμως υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις. 
ΔΕΝ υπάρχουν όμως άνθρωποι ανιδιοτελείς, σωστά καταρτισμένοι, γνώστες της οικονομίας σε περιβάλλον παγκοσμιοποίησης, για να τα σχεδιάσουν, να τα προτείνουν και να τα υλοποιήσουν! 


Και έτσι μένουμε να περιμένουμε τη σωτηρία από τον εν δυνάμει "εχθρό" δηλαδή τα ξένα συμφέροντα, γιατί "δυοίν κακοίν προτιμωμένοιν, βέλτιστον το μη χείρον"!
Read more ...

Monday, July 13, 2015

Το μεγάλο λάθος των ισχυρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το μεγάλο λάθος των ισχυρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Του Αλέξανδρου Αθανασίου
Καθηγητή Διεθνούς Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ
Στην εποχη της παγκοσμιοποίησης και με βάση τις αρχές που διέπουν τις οικονομικές - επιχειρηματικές δραστηριότητες και το οικονομικό γίγνεσθαι, η ΕΕ πέφτει σε μια τραγική αντίφαση και διαπράττει ολέθριο λάθος εξ επιλογής.
Διεθνώς, διάκριση της έντασης των δραστηριοτήτων αυτών, είναι ότι οι επιχειρηματικές- οικονομικές δραστηριότητες διακρίνονται σε:
1) Εντάσεως Εργασίας, και
2) Εντάσεως Κεφαλαίου.
Στην πρώτη περίπτωση καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας είναι η εργασία καθ´ εαυτή, άρα και οι εργαζόμενοι. Εδώ μετράει το στοιχείο "πολλά και φθηνά εργατικά χέρια".
Στη δεύτερη, είναι τα διαθέσιμα κεφάλαια. Όποιος διαθέτει τα περισσότερα κεφάλαια, αυτός είναι ο κυρίαρχος της αγοράς. Τα εν δυνάμει διαθέσιμα κεφάλαια κάθε χώρας, είναι αυτονόητα το γινόμενο των ανθρώπων (πληθυσμού τους) επί το κατά κεφαλήν εισόδημα.
Όμως η Κίνα ή η Ινδία, με ενάμισυ δισεκατομμύριο και ένα δισεκατομμύριο πληθυσμού περίπου αντιστοίχως (οι δύο αυτές χώρες έχουν μαζί το 40% περίπου του πληθυσμού της γής) διαθέτουν Απόλυτο Πλεονέκτημα (έχει πάψει προ πολλού να είναι μόνο Συγκριτικό Πλεονέκτημα) και στην πρώτη (Ένταση Εργασίας) και στη δεύτερη (Ένταση Κεφαλαίου) εκ των πραγμάτων! Καμιά άλλη χώρα του πλανήτη δεν θα μπορεί, τις αμέσως επόμενες δεκαετίες, να τις ανταγωνιστεί! Τι μένει λοιπόν στις μεγάλες ανεπτυγμένες χώρες;
Έχουν και αυτές ένα Συγκριτικό προς Απόλυτο Πλεονέκτημα:
Την ΠΟΙΟΤΗΤΑ!
Πρέπει να πάψουν να σκέφτονται και να στοχεύουν στην ένταση εργασίας και στην ένταση κεφαλαίου και να Εντείνουν μόνο προς την Ποιότητα και κατ´ επέκταση στην Καινοτομία και ειδικότερα στην υψηλή και εξειδικευμένη τεχνολογία και έρευνα.
Μέσα σε αυτή την σκηνική πραγματικότητα, η ΕΕ, καθοδηγούμενη από τη Γερμανία και τους δορυφόρους της, προσπαθεί να "εξυγιάνει" το επιχειρηματικό τοπίο χωρών της Ένωσης, όπως η Ελλάδα, με "εργαλεία της λίθινης εποχής" της επιχειρηματικότητας, της εποχής προ παγκοσμιοποίησης : τα φθηνά εργατικά χέρια! ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ, που το κάνουν φαντάζομαι από κεκτημένη ταχύτητα, άγνοια του εξειδικευμένου στοιχείου της περίπτωσης και ίσως και από απληστία. "Κάποιος πρέπει να τους μιλήσει για τη Ρεξόνα" που έλεγε και μια παλιά διαφήμιση.

Read more ...

Wednesday, May 20, 2015

Υπηρέτης δύο αφεντάδων



"Ού δύναταί τις δυσίν Κυρίοιν υπηρετείν......( βλέπε εδώ) Δημοκρατίαν και Μαμωνάν (όπου Μαμωνάς ο αιγυπτιακός θεός του χρήματος)!
Παράφραση του γνωστού ευαγγελικού εδαφίου!
Η επικεφαλής του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ
ξεκαθάρισε, όπως διαβάζω στο real, ότι η Αθήνα έχει αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις, τις οποίες οφείλει να εκπληρώσει, ασχέτως του ποιος έχει αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας για να καταλήξει αφήνοντας αιχμές προς την Αθήνα : «Δεν είμαστε υπηρέτες μίας πολιτικής ιδεολογίας, είμαστε υπηρέτες της οικονομικής σταθερότητας».
Και για μια ακόμη φορά αισθάνομαι σαν τον "υπηρέτη των δύο αφεντάδων" του Μολιέρου!
Με θυμάμαι να προσπαθώ να εξηγήσω σε εκπαιδευόμενους στο ΕΚΔΔΑ μετά από εισήγησή μου, ήδη από το 2002 (ναι δεν είναι λάθος, ήδη από τότε που μόλις είχαμε μπει στο καλάθι του κοινού νομίσματος) ότι δεν μπορούμε να υπηρετούμε δύο κυρίους, τη δημοκρατία μας και το χρήμα- την οικονομία που θα ελέγχεται και θα μορφοποιείται από εξωγενείς παράγοντες κάπου στις Βρυξέλλες, τη Φραγκφούρτη ή όπου αλλού- και ότι σίγουρα θα συγκρουόμασταν πολύ σύντομα, με τα κέντρα που έχουν τα "κλειδιά του ταμείου"!
Υπήρχε πάντα "δημοκρατικό έλλειμμα" στην ΕΕ. Με την ΟΝΕ το πράγμα χειροτέρεψε μέχρι που έφθασε στο απροχώρητο. Ο γιαλός είναι στραβός και δεν αρμενίζουμε εμείς στραβά! Έπρεπε πρώτα να προχωρήσει η εμβάθυνση και η ουσιαστική ενοποίηση της ΕΕ και μετά να ακολουθήσει η ΟΝΕ. Αλλιώς πρόκειται για Τερατογέννεση, αποτέλεσα της οποίας αντικατοπτρίζει η δήλωση της κας Λαγκάρντ, απολύτως σωστή ...για την πλευρά της, άδικη όμως για τη δημοκρατία και τη χώρα που την γέννησε!
Να θυμηθούμε λίγο και τον θεωρητικό της δημοκρατίας και τον περίφημό του "Επιτάφειο του Περικλέους" τον ύμνο αυτόν στο δημοκρατικό πιστεύω "Χρώμεθα γαρ πολιτείαν ...και δια μη ες ολίγους αλλά ες πλείονας... Δημοκρατία κέκληται".
Αλλιώς τι νόημα έχουν οι εθνικές εκλογές; Τοπικό και πολιτιστικό; Κάτι σαν δημοτικές ή περιφερειακές να πούμε;
Η επιλογή είναι η εξής:
Εάν θέλουμε να παραμείνουμε μέσα στο ευρώ και κατ'επέκταση και μέσα στην ΕΕ, ισότιμα και σωστά, πρέπει να σταματήσουμε τους θεατρινισμούς και να συμπλεύσουμε με τους κανόνες της κοινής νομισματικής και οικονομικής πολιτικής, να εκσυγχρονίσουμε το κράτος, να περικόψουμε τις "κομματικές" - μικροπολιτικές δαπάνες, να ισοσκελίσουμε τον προϋπολογισμό και να πορευτούμε "ευρωπαϊκά". Στην περίπτωση αυτή πρέπει να ξεχάσουμε τις εκλογές μας, γιατί αυτές δεν έχουν να κάνουν με την ευρωπαϊκή μας υπόσταση, αλλά μόνον με εσωτερικά μας θέματα, όσα και μόνο δεν επιρρεάζουν την οικονομική και νομισματική ένωση.
Εάν θέλουμε να μιλάμε για εθνική υπερηφάνεια και αυτοδιαχείριση που πηγάζει από τις εθνικές εκλογές, πρέπει να ξεχάσουμε το κοινό νόμισμα (εάν έχουμε τα κότσια) και να πορευτούμε μόνοι μας.
Όλοι όμως συμφωνούμε ότι αυτό το τελευταίο, είναι το πλέον καταστροφικό, από κάθε άποψη- οικονομική, κοινωνική αλλά και εθνική/γεωπολιτική!
Άρα δεν έχουμε επιλογή στην ουσία και ας συμβιβαστούμε με την πραγματικότητα: οι εθνικές εκλογές είναι εσωτερική μας υπόθεση και το όποιο αποτέλεσμά τους δεν ενδιαφέρει τις άλλες "επαρχίες" της Ένωσης, δηλαδή τα άλλα κράτη μέλη, που ας μην το ξεχνάμε, πολλά από αυτά ταλανίζονται και τα ίδια από παρόμοια προβλήματα.
Ας σοβαρευτούμε επιτέλους. Η κοινοτική αλληλεγγύη δεν είναι μονόπλευρη!
Read more ...

Tuesday, May 19, 2015

Γερμανός δικαστής στηρίζει την Ελλάδα για τις αποζημιώσεις

Γερμανός δικαστής στηρίζει την Ελλάδα για τις αποζημιώσεις
"Για έναν... αναπάντεχο σύμμαχο της Ελλάδας στη διεκδίκηση των αποζημιώσεων του κατοχικού δανείου κάνει λόγο δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel, που έχει τίτλο «Δίκαιες Απαιτήσεις».
Το άρθρο επικαλείται δήλωση του Γερμανού δικαστή του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου, Ντίτερ Ντάιζεροτ, ο οποίος επισημαίνει ότι «αρκετά στοιχεία συνηγορούν υπέρ του ότι πρόκειται για δάνειο».
Μάλιστα, ο ίδιος σημειώνει ότι θα μπορούσε να ικανοποιηθεί και το αίτημα για αποζημιώσεις μεμονωμένων θυμάτων, διευκρινίζοντας πως δεν μπορεί να γίνει λόγος για παραγραφή των απαιτήσεων λόγω της Συμφωνίας 2+4, που αποτελεί κλασικό παράδειγμα σύμβασης εις βάρος τρίτου.
Στο δημοσίευμα του Der Spiegel, ο δικαστής Ντίτερ Ντάιζεροτ τονίζει πως η ελληνική πλευρά δεν παραιτήθηκε από τις απαιτήσεις της καθώς δεν εκφράστηκε γραπτώς και «δεν υπάρχει παραίτηση μέσω της σιωπής».
Μάλιστα, μέσω του γερμανικού περιοδικού, προτείνει, σε ό,τι αφορά τον τρόπο διεκδίκησης, την προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης - για το οποίο όμως απαιτείται συμφωνία του Βερολίνου - ή εναλλακτικά στο Δικαστήριο Συμβιβασμού και Διαιτησίας του ΟΑΣΕ."
---------------
Και για να φρεσκάρω τη μνήμη σας, μιλάμε για πολλά λεφτά! Παραδόξως, στις τελευταίες αναφορές από κυβερνητικά στελέχη έχει αναφερθεί ως σημερινή αξία του δανείου από 200 έως 300 δις ευρώ!
Θυμάστε παλιότερους υπολογισμούς μου που τους ανήρτησα στο fb παραπάνω από μία φορές; Αν όχι το ξαναποστάρω:
Έγραφα τότε:
"198 δις ευρώ υπολογίζω μόνο το κατοχικό δάνειο που οφείλει η Γερμανία στην Ελλάδα σε σημερινή αναγωγή!
Από στοιχεία της ΤτΕ (real.gr) η οφειλή από το λεγόμενο "κατοχικό δάνειο" ήταν με το τέλος του πολέμου περίπου 1,5 τετράκις εκατομμύρια δρχ.
Στο εν λόγω άρθρο το υπολογίζουν σε 4,5εκατομμύρια χρυσές λίρες Αγγλίας, (προς 300~ ευρώ/ £ gold =~ 1,5 δις €).
Με τοκοχρεωλύσιο υπολογισμό επί αρχικού κεφαλαίου 1 €, για 70 χρόνια(= 840 μήνες) Χ 7% ετήσιο επιτόκιο και με 0,0 μηνιαία καταβολή = υπολοιπόμενη αξία 132,30€ (όσοι μπορείτε να χειριστείτε υπολογιστική τοκοχρεωλύσιου θα συμφωνήσετε μαζί μου)
Δηλαδή το ένα αρχικό ευρώ γίνεται 132 σε 70 χρόνια ή τα 1,5 δις γίνονται 198 δις!
Διαβάζω στο άρθρο του Real.gr, της 7.4.2013, μεταξύ των άλλων:
"Μόνο η Τράπεζα της Ελλάδος, βάσει των λογαριασμών που τηρούσε, γνωρίζει το σύνολο των καταβολών προς τους κατακτητές σε όλο το διάστημα της Κατοχής. Το συνολικό ποσό που αφορά τη Γερμανία ανέρχεται σε 1.617.781.093.648.819 δρχ. και στην Ιταλία σε 220.479.188.480 δρχ.
Μετά την αφαίρεση των εξόδων κατοχής που καταβάλλονταν σύμφωνα με τον νόμο που υπήρχε και όπως αυτά είχαν συμφωνηθεί με τους κατακτητές η Γερμανία έλαβε ως προκαταβολές 1.530.033.302.528.819 δρχ. και η Ιταλία αντίστοιχα 157.053.637.000 δρχ.
Αυτά τα ποσά είναι τα λεγόμενα κατοχικά δάνεια που θα έπρεπε - κατά τις Συμφωνίες του Μαρτίου του 1942 και του Δεκεμβρίου του 1942 - να επιστραφούν με τη λήξη του πολέμου.
Μόνο από την πρώτη αποτίμηση που έγινε αμέσως μετά τον πόλεμο από την Τράπεζα της Ελλάδος φαίνεται ότι το ποσό αντιστοιχούσε σε 4,5 εκατ. χρυσές λίρες Αγγλίας".
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, άμεση ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις, Διασκέδαση – Ψυχαγωγία και Αθλητισμός
REAL.GR

Read more ...

Thursday, April 30, 2015

Περί "εξορθολογισμού" του συνταξιοδοτικού και η σχέση του με την ανάπτυξη. Του Αλέξανδρου Αθανασίου

Περί "εξορθολογισμού" του συνταξιοδοτικού και η σχέση του με την ανάπτυξη.
Του Αλέξανδρου Αθανασίου
Είπε χθες ο Τόμας Βίζερ, ο επικεφαλής του Euro Working Group, στο Eurogroup στη Λεττονία, πως δεν είναι απαραίτητο η ελληνική κυβέρνηση να μειώσει σαρωτικά όλες τις συντάξεις, όπως είχαν επιλέξει να κάνουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά να "πειράξει" τις πολύ μεγάλες συντάξεις που εξακολουθούν να υπάρχουν (σκανδαλωδώς) στη χώρα μας και ότι αυτό είναι θέμα επιλογής της ίδιας της κυβέρνησης.
Αυτό είναι ο "εξορθολογισμός". Γιατί αλλιώς στο τέλος, θα καταντήσει να υπάρχει μόνο οι ελίτ των συνταξιούχων των "ευγενών ταμείων" που τυγχάνουν της προστασίας, παραδόξως (!!!) όλων των Ελλ κυβερνήσεων και όλοι οι υπόλοιποι, είτε δούλεψαν 45 χρόνια, είτε μόνο 15 θα έχουν την ίδια πενιχρή σύνταξη. Αυτό δεν είναι δίκαιο και για αυτό φταίνε Μόνο οι Ελλ κυβερνήσεις που το επέλεξαν. Τι δεν καταλαβαίνετε; Προστάτευαν και προςτατεύουν τα "δικά τους παιδιά"!
Για του εξορθολογισμό του συνταξιοδοτικού δεν απαιτείται σαρωτική περικοπή των συντάξεων, ώστε όλοι, οι μη προνομιούχοι, να παίρνουν στο τέλος μιά , την ίδια περίπου όλοι, σύνταξη. Πρέπει να εξεταστούν όλες οι συντάξεις πάνω από τα δύο χιλίαρικα για παράδειγμα (θα τρομάξετε πόσες είναι) και να γίνει σε αυτές ο εξορθολογισμός!
Για να υπάρξει ανάπτυξη, πρέπει να μπορούν να ξοδέψουν οι πολλοί. Όταν λίγοι παίρνουν πολλά, αυτά δεν ξοδεύονται. Πρέπει πολλοί να παίρνουν λογικά. Αυτά διοχετεύονται στην αγορά σίγουρα και προκαλούν ανάπτυξη. Δε θέλει σοφία . Θέληση και καλή πρόθεση θέλει και όχι κουτοπονηριά του στυλ "το παλεύουμε να μην πειραχθούν οι συντάξεις, όπως θέλουν οι κακοί δανειστές"! Και το ΔΝΤ το ξεκαθάρισε: "εξορθολογίστε τα ακριβά ταμεία"! Φθάνει πια με το ΙΚΑ και το ΤΕΒΕ. Οι ασφαλισμένοι σε αυτά έχουν καταβάλει τις περισσότερες εισφορές και παίρνουν πια ψίχουλα!
ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ δεν σημαίνει σάρωμα των συντάξεων (που και αυτό δεν ήταν σάρωμα- γιατί κάτω από τα 800 ευρώ δεν μειώθηκαν- αλλά πάταξη των μεσαίων στρωμάτων, δηλαδή ότι πιο αντιαναπτυξιακό)!
Η Ανάπτυξη δεν είναι κάτι "μαγικό". Είναι μια "προσθετική" διεργασία και διαδικασία. Δεν γίνεται με ευχολόγια. Προκαλείται λιθαράκι-λιθαράκι με μικρές λογικές αποφάσεις και κινήσεις. Στη βάση της έχει την Αρχή να μπορεί να διακινηθεί όσο γίνεται περισσότερο χρήμα. Να ξοδευτεί, να ανακυκλωθεί, να ξαναξοδευτεί. Να λειτουργήσει ο Θετικός Πολλαπλασιαστής στον οποίο αναφέρθηκε ο Τζων Μέιναρντ Κέινς στη "Γενική Θεωρία της Απασχόλησης, του Χρήματος και του Τόκου", που τον υπολόγισε περίπου στο 6 για αυτήν την κατάσταση. Δηλαδή για κάθε ευρώ που διασώζεται και διοχετέυεται προς κατανάλωση, έξι ευρώ διακινούνται τελικά. Όταν ένας, κάποιος, παίρνει πολλά, αυτός τα περισσότερα τα διοχετεύει προς "αποταμίευση στο εξωτερικό"! Το είδαμε και το βλέπουμε. Ότι πιο αντιαναπτυξιακό.
Πρώτο βήμα για την ανάπτυξη επομένως, είναι όντως ο Εξορθολογισμός των μεγεθών των κεφαλαίων που διοχετεύονται στην κατανάλωση και όχι η αποταμίευση ή ο θησαυρισμός!
Η Ανάπτυξη δεν θα έρθει όσο κάποιοι προστατεύουν τα συντεχνιακά ρουσφετολογικά δικαιώματα των "ημετέρων", όσο κάποιοι κρατούν πεισματικά κλειστά τα επαγγέλματα, όσο κάποιοι εξακολουθούν να βολεύουν τα δικά τους παιδιά. Κοιτάξετε γύρω σας. Ανοίξτε επιτέλους τα μάτια σας. Σκεφτείτε λογικά!
Ανάπτυξη δεν θα έρθει όσο κάποιοι χρησιμοποιούν το κράτος, τις δομές και τις εξουσίες, ως λάφυρο, ως φέουδο, για την εκπλήρωση προσωπικών, φιλικών ή μικροκομματικών σκοπιμοτήτων.
Για να κατανοήσουμε και να μπορέσουμε να δομήσουμε την έννοια και τον τρόπο της ανάπτυξης, είναι αναγκαίο να αποδομήσουμε την έννοια της ύφεσης. Να δούμε τι έναι και πως προκαλείται. Πως φθάσαμε εδώ που φθάσαμε.
Για να το θέσω απλά, πρώτος και καθοριστικός παράγοντας της ύφεσης είναι ο Αρνητικός Πολλαπλασιαστής ( και πάλι όρος του Τζων Μέιναρντ Κέινς από τη "Γενική Θεωρία"). Για κάθε ευρώ που σταματά να ξοδεύεται, περίπου 6 ευρώ "αποσύρονται" από την "κυκλοφορία" και απομειώνετσι αντίστοιχα η οικονομία, άρα προκαλείται "ύφεση 6 ευρώ" για το ένα αυτό ευρώ που κόβεται για παράδειγμα από κάποιο μισθό ή κάποια σύνταξη!
Οι υπόλοιποι (δευτετογενείς) αλλά ουσιαστικοί λόγοι της ύφεσης, είναι όλοι αυτοί που προκαλούν την απόσυρση αυτού του ενός ευρώ και καλούμαστε να τους εντοπίσουμε.
Ένα δεύτερο θέμα που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας στην έρευνα του μοντέλου μας, είναι η αρχή ότι η οικονομία κακώς μετριέται με απόλυτα μεγέθη. Εντός του κλειστού συστήματος, όπως είναι αυτό μιας χώρας, πχ η Ελλάδα, η οικονομία που ενδιαφέρει τη βιώσιμη ανάπτυξή της, ως αποτέλεσμα, είναι ο λόγος- το κλάσμα- της αγοραστικής δύναμης, δηλαδή των διαθεσίμων προς κατανάλωση κεφαλαίων προς το κόστος της κατανάλωσης. Αυτό που είπαν κάποιοι, βλέπε ΥΠΟΙΚ Γερμανίας, σαν εξυπναδούλα (γιατί δεν μπορώ να διανοηθώ ότι δεν το ξέρουν) ότι "γιατί στην Ελλάδα να υπάρχουν μισθοί και συντάξεις μεγαλύτερες από άλλες χώρες της ευρωζώνης " είναι κουτό ή καλύτερα κουτοπόνηρο. Διότι στην Ελλάδα είναι και το κόστος διαβίωσης αντίστοιχα ή και περισσότερο μεγαλύτερο από ότι στις χώρες αυτές. Ο λόγος μετράει και όχι μόνο ο αριθμητής ή ο παρονομαστής. Λόγους, δηλαδή κλάσματα, πρέπει να συγκρίνουμε. Όσο πειράζεται ο ένας από τους χώρους του κλάσματος, τόσο δημιουργείται ροπή προς ύφεση ή προς ανάπτυξη ως επακόλουθο της ικανότητας προς κατανάλωση. Αυτό μας ενδιαφέρει: το ποσοστό της δυνατότητας προς κατανάλωση. Θέλετε να μειώσετε το ύψος των προς κατανάλωση κεφαλαίων (για σωστούς πιθανόν λόγους που δεν θα κατονομάσω τώρα); Έπρεπε να εξασφαλίσετε αντίστοιχη ή ίσως και μεγαλύτερη μείωση των δεικτών κόστους διαβίωσης, όχι να ακριβύνετε το ρεύμα ή να αυξήσετε τους φόρους κλπ. Τότε ναι, θα μπορούσατε να κόψετε μισθούς για χάρη της ανταγωνιστικότητας χωρίς να προκληθεί ύφεση, ενώ το κέρδος από την δυνάμωση της θέσης μας για ανταγωνισμό ία έφερνε και ανάπτυξη. Να ένας δεύτερος λόγος ανάπτυξης, αλλά έτσι και όχι όπως οι μαθητευόμενοι μάγοι πονηρά έχουν μέχρι σήμερα πράξει κάνοντας τους πλούσιους πιο πλούσιους και φτωχαίνοντας τη μεσαία τάξη, την ατμομηχανή της οικονομίας!
Read more ...

Thursday, March 19, 2015

Τι μου είπε ο Ανδρέας Παπανδρέου για το κατοχικό δάνειο

Για φαντάσου! Εγώ είχα κάνει τοκοχρεωλύσιους
υπολογισμούς με αναγωγή, βασισμένος πάνω σε αναφορά για 4,5 εκατομμύρια χρυσές λίρες και τα έβγαλα περίπου στα 200 δις €!
Αν πιστέψουμε το παρακάτω άρθρο που τα υπολογίζει σε 38 εκατομμύρια χρυσές λίρες Αγγλίας, τότε με αναγωγή και τοκοχρεωλύσια υπολογισμό φθάνει σε αστρονομικό ποσό, ότι μας χρωστούν πάνω από 1,5 τρις ευρώ!!!
Για την υπολογιστική μου μηχανή δεν έχω ενδοιασμούς. Ας μας πει μόνο κάποιος με σιγουριά για πόσες χρυσές λίρες πρόκειται. 4,5 ή 38 εκατομμύρια;
Γιατί 38 εκατομμύρια χρυσές λίρες Αγγλία, μόνο σαν κεφάλαιο είναι πάνω από 10 δις ευρώ. Μετά έχουμε τους ανατοκιζόμενους τόκους 74 ετών ή αλλιώς 888 μηνών!!!Διαλέξτε εσείς ετήςιο επιτόκιο, όχι απαραίτητα το 7% που ίσχυε στις δεκαετίες του 50 και του 60, αλλά έστω και το 2% (ΜΟ ετών ΕΚΤ) και θα τρομάξετε!!!!
"Η εφημερίδα «Επενδυτής», την οποίαν διηύθυνα, είχε το προηγούμενο Σάββατο αποκαλύψει κατ’ αποκλειστικότητα ότι η ελληνική κυβέρνηση με ρηματική διακοίνωση ζητούσε από την ενωμένη Γερμανία του Χέλμουτ Κολ την επιστροφή του κατοχικού δανείου (38 εκατ. χρυσές λίρες), το οποίο τότε υπολογιζόταν σε 17 δισ. δολάρια ή 4 τρισ. δραχμές με βάση την ισοτιμία δραχμής - δολαρίου εκείνη την εποχή."
Και για να μην ψάχνετε, ξαναποστάρω και τους δικούς μου παλιότερους υπολογισμούς:
198 δις ευρώ υπολογίζω μόνο το κατοχικό δάνειο που οφείλει η Γερμανία στην Ελλάδα σε σημερινή αναγωγή!
Από στοιχεία της ΤτΕ (real.gr) η οφειλή από το λεγόμενο "κατοχικό δάνειο" ήταν με το τέλος του πολέμου περίπου 1,5 τετράκις εκατομμύρια δρχ.
Στο εν λόγω άρθρο το υπολογίζουν σε 4,5εκατομμύρια χρυσές λίρες Αγγλίας, (προς 300~ ευρώ/ £ gold =~ 1,5 δις €).
Με τοκοχρεωλύσιο υπολογισμό επί αρχικού κεφαλαίου 1 €, για 70 χρόνια(= 840 μήνες) Χ 7% ετήσιο επιτόκιο και με 0,0 μηνιαία καταβολή = υπολοιπόμενη αξία 132,30€ (όσοι μπορείτε να χειριστείτε υπολογιστική τοκοχρεωλύσιου θα συμφωνήσετε μαζί μου)
Δηλαδή το ένα αρχικό ευρώ γίνεται 132 σε 70 χρόνια ή τα 1,5 δις γίνονται 198 δις!
Διαβάζω στο άρθρο του Real.gr, της 7.4.2013, μεταξύ των άλλων:
"Μόνο η Τράπεζα της Ελλάδος, βάσει των λογαριασμών που τηρούσε, γνωρίζει το σύνολο των καταβολών προς τους κατακτητές σε όλο το διάστημα της Κατοχής. Το συνολικό ποσό που αφορά τη Γερμανία ανέρχεται σε 1.617.781.093.648.819 δρχ. και στην Ιταλία σε 220.479.188.480 δρχ.
Μετά την αφαίρεση των εξόδων κατοχής που καταβάλλονταν σύμφωνα με τον νόμο που υπήρχε και όπως αυτά είχαν συμφωνηθεί με τους κατακτητές η Γερμανία έλαβε ως προκαταβολές 1.530.033.302.528.819 δρχ. και η Ιταλία αντίστοιχα 157.053.637.000 δρχ.
Αυτά τα ποσά είναι τα λεγόμενα κατοχικά δάνεια που θα έπρεπε - κατά τις Συμφωνίες του Μαρτίου του 1942 και του Δεκεμβρίου του 1942 - να επιστραφούν με τη λήξη του πολέμου.
Μόνο από την πρώτη αποτίμηση που έγινε αμέσως μετά τον πόλεμο από την Τράπεζα της Ελλάδος φαίνεται ότι το ποσό αντιστοιχούσε σε 4,5 εκατ. χρυσές λίρες Αγγλίας".
«Το θέμα της επιστροφής του δανείου είναι πολύ σαφές. Δεν υπάρχει κάτι που να θέτει σε αμφισβήτηση τη διεκδίκησή του»
PROTOTHEMA.GR

Read more ...

Χαιρετίζω την τετράγωνη σκέψη του Γερμανού τουρίστα!



Χαιρετίζω την τετράγωνη σκέψη του Γερμανού τουρίστα! Είπε "Είδα τη συνέντευξη του Έλληνα ΥΠΟΙΚ και άκουσα και την απάντηση του Σόιμπλε, που είπε ότι το "γερμανικό χρέος για τις πολεμικές αποζημιώσεις και το κατοχικό δάνειο παραγράφηκε" και τότε αποφάσισα (αυτός και μία ακόμη Γερμανίδα) να καταθέσω την οφειλή που μου αναλογεί"!!!! Και το έκαναν.
Μένω στο σκεπτικό του: Δεν πληρώθηκαν ! Παραγράφηκαν. Δεν μας τα πληρώνουν όχι γιατί δεν τα χρωστούσαν ή γιατί τα έχουν πληρώσει ΑΛΛΑ για Τεχικούς λόγους δηλαδή με κάποιο ΚΟΛΠΟ. Αυτό τα λέει ΟΛΑ!
Μπράβο στο ζεύγος των Γερμανών τουριστών που διαθέτουν την κοινή λογική που δυστυχώς δεν διαθέτουν κάποιοι άλλοι!
Read more ...

Saturday, February 21, 2015

The Eurogroup reiterates its appreciation for the remarkable adjustment efforts undertaken by Greece and the Greek people over the last years

The Eurogroup reiterates its appreciation for the remarkable adjustment efforts undertaken by Greece and the Greek people over the last years. During the last few weeks, we have, together with the institutions, engaged in an intensive and constructive dialogue with the new Greek authorities and reached common ground today.
The Eurogroup notes, in the framework of the existing arrangement, the request from the Greek authorities for an extension of the Master Financial Assistance Facility Agreement (MFFA), which is underpinned by a set of commitments. The purpose of the extension is the successful completion of the review on the basis of the conditions in the current arrangement, making best use of the given flexibility which will be considered jointly with the Greek authorities and the institutions. This extension would also bridge the time for discussions on a possible follow-up arrangement between the Eurogroup, the institutions and Greece.
The Greek authorities will present a first list of reform measures, based on the current arrangement, by the end of Monday February 23. The institutions will provide a first view whether this is sufficiently comprehensive to be a valid starting point for a successful conclusion of the review. This list will be further specified and then agreed with the institutions by the end of April.
Only approval of the conclusion of the review of the extended arrangement by the institutions in turn will allow for any disbursement of the outstanding tranche of the current EFSF programme and the transfer of the 2014 SMP profits. Both are again subject to approval by the Eurogroup.
In view of the assessment of the institutions the Eurogroup agrees that the funds, so far available in the HFSF buffer, should be held by the EFSF, free of third party rights for the duration of the MFFA extension. The funds continue to be available for the duration of the MFFA extension and can only be used for bank recapitalisation and resolution costs. They will only be released on request by the ECB/SSM.
In this light, we welcome the commitment by the Greek authorities to work in close agreement with European and international institutions and partners. Against this background we recall the independence of the European Central Bank. We also agreed that the IMF would continue to play its role.
The Greek authorities have expressed their strong commitment to a broader and deeper structural reform process aimed at durably improving growth and employment prospects, ensuring stability and resilience of the financial sector and enhancing social fairness. The authorities commit to implementing long overdue reforms to tackle corruption and tax evasion, and improving the efficiency of the public sector. In this context, the Greek authorities undertake to make best use of the continued provision of technical assistance.
The Greek authorities reiterate their unequivocal commitment to honour their financial obligations to all their creditors fully and timely.
The Greek authorities have also committed to ensure the appropriate primary fiscal surpluses or financing proceeds required to guarantee debt sustainability in line with the November 2012 Eurogroup statement. The institutions will, for the 2015 primary surplus target, take the economic circumstances in 2015 into account.
In light of these commitments, we welcome that in a number of areas the Greek policy priorities can contribute to a strengthening and better implementation of the current arrangement. The Greek authorities commit to refrain from any rollback of measures and unilateral changes to the policies and structural reforms that would negatively impact fiscal targets, economic recovery or financial stability, as assessed by the institutions.
On the basis of the request, the commitments by the Greek authorities, the advice of the institutions, and today's agreement, we will launch the national procedures with a view to reaching a final decision on the extension of the current EFSF Master Financial Assistance Facility Agreement for up to four months by the EFSF Board of Directors. We also invite the institutions and the Greek authorities to resume immediately the work that would allow the successful conclusion of the review.
We remain committed to provide adequate support to Greece until it has regained full market access as long as it honours its commitments within the agreed framework.
Read more ...

Οι όροι για τη συμφωνία «γέφυρα»

Οι όροι για τη συμφωνία «γέφυρα»
"Τετράμηνη παράταση, κατάλογο μεταρρυθμίσεων, αναθεώρηση του προϋπολογισμού, «όχι» σε μονομερείς ενέργειες και υπό διαπραγμάτευση το πρωτογενές πλεόνασμα. Αυτά προβλέπει, μεταξύ άλλων, η συμφωνία του Eurogroup για την Ελλάδα.
Παράλληλα επιστρέφουν 10,9 δισ. ευρώ από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας στον EFSF διότι το Eurogroup αποφάσισε να παραμείνουν για την αναχρηματοδότηση των τραπεζών και όχι για τη χρηματοδότηση του κράτους.
Το χρονοδιάγραμμα
Εως τη Δευτέρα η Αθήνα θα πρέπει να έχει παρουσιάσει τον κατάλογο με τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, προκειμένου να λάβει το «πράσινο φως» από τις Βρυξέλλες.
Την Τρίτη θα αποφασίσουν οι ευρωπαΪκοί θεσμοί εάν οι μεταρρυθμίσεις είναι αρκετές και στη συνέχεια αναμένεται να εγκριθεί από τα ευρωπαϊκά κοινοβούλια η απόφαση για τη συμφωνία «γέφυρα».
Τον Απρίλιο θα καταρτιστεί η τελική λίστα για το πώς θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και έπειτα από τέσσερις μήνες θα ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, προκειμένου να εγκριθούν τα κεφάλαια για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας. "
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, άμεση ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις, Διασκέδαση – Ψυχαγωγία και Αθλητισμός
REAL.GR

Read more ...

Wednesday, February 11, 2015

ΑΝΑΠΤΥΞΗ - ΠΩΣ;

ΑΝΑΠΤΥΞΗ - ΠΩΣ;
Όλοι σήμερα μιλούν γενικά και αόριστα για ανάπτυξη! Ακούμε για προσέλκυση επενδύσεων (sic) αλλά και πάλι γενικά και αόριστα. Ο εν δυνάμει επενδυτής εκ των πραγμάτων "τα θέλει όλα". Είναι εκ φύσεως της υπόθεσης "καιροσκόπος" και "καιρδοσκόπος" αφού επιδιώκει το δικό του κέρδος και καλά κάνει από τη μεριά του. Αλλά και μεις από τη δική μας μεριά, καλά θα κάνουμε να είμαστε σκεπικιστές και επιφυλακτικοί σε τέτοιες "υποσχέσεις". Από την άλλη, υπάρχουν πολλά αποτελεσματικά δοκιμασμένα "εργαλεία" ανάπτυξης. Ένα τέτοιο σας ανέφερα τις προηγούμενες μέρες, αυτό της Οριακής Ροπής προς Κατανάλωση (ΟΡΚ) και του Πολλαπλασιαστή του Τζών Μέιναρντ Κέινς. Ένα δεύτερο θέλω να σας παρουσιάσω σήμερα. Πρόκειται για την KAINOTOMIA.
Σύμφωνα με τον Πήτερ Ντράκερ, που θεωρείται "πατέρας" της ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ και της ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, συστηματική καινοτομία σημαίνει παρακολούθηση επτά πηγών προέλευσης καινοτομικών ευκαιριών. Δυστυχώς οι περισσότεροι νομίζουν ότι η καινοτομία βασίζεται μόνο στην τελευταία πηγή. Περιμένουν τη νέα επιστημονική ανακάλυψη ...
Από εκεί προέρχεται η ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΗ γύρω από το τι πιστεύει ο κόσμος ευρύτερα ότι είναι η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ. Κ Α Ι Γ Ι Α Υ Τ Ο Δ Ε Ν Κ Α Ι Ν Ο Τ Ο Μ Ο Υ Ν. Παραμένουν προσκολλημένοι στη ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ που εμπεριέχει οπισθέλκουσες δυνάμεις, που καταργούν κάθε ΠΡΟΟΔΟ
Οι πρώτες τέσσερις πηγές βρίσκονται μέσα στην επιχείρηση- είτε πρόκειται για κερδοσκοπική επιχείρηση, είτε για δημόσια υπηρεσία. Αυτές είναι:
1. Το απρόσμενο - η απρόσμενη επιτυχία, η απρόσμενη αποτυχία, το απρόσμενο εξωτερικό γεγονός. (Η επιτυχία και η αποτυχία είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος και έχουν την ίδια απολύτως αξία).
2. Η δυσαρμονία ανάμεσα στην αντικειμενική πραγματικότητα από τη μια μεριά (όπως δηλαδή είναι) και στην πραγματικότητα όπως θα θέλαμε εμείς να είναι ή όπως νομίζουμε εμείς ότι είναι, από την άλλη.
3. Η λειτουργική ανάγκη που μας αναγκάζει να καινοτομήσουμε.
4. Οι αλλαγές στις δομές της οικονομίας και της αγοράς, που βρίσκουν τους πάντες απληροφόρητους.
Οι τρεις υπόλοιπες πηγές έχουν να κάνουν με αλλαγές έξω από εμάς (την επιχείρησή μας η τον οργανισμό μας) και είναι:
5. Οι πληθυσμιακές αλλαγές (τα δημογραφικά στοιχεία) - η σύνθεση της κοινωνίας αλλάζει διαρκώς.
6. Οι αλλαγές στις αντιλήψεις, στις διαθέσεις και στο νόημα, και τέλος,
7. Η νέα γνώση (επιστημονική και μη επιστημονική).
Δυστυχώς, ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ, οι περισσότεροι νομίζουν ότι η καινοτομία βασίζεται μόνο στην τελευταία πηγή.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
"Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η υψηλή τεχνολογία, είτε με τη μορφή των κομπιούτερ ή των τηλεπικοινωνιών, των ρομπότ στα εργοστάσια ή των αυτοματισμών στα γραφεία, της βιογεννετικής ή της βιο-μηχανικής, έχει άπειρη ποιοτική σημασία. Η υψηλή τεχνολογία προσφέρει συγκίνηση και πρωτοσέλιδα στις εφημερίδες" λέει ο Πήτερ Ντράκερ. "Αυτό εξηγεί γιατί οι βιομηχανίες της υψηλής τεχνολογίας ακολουθούν το παραδοσιακό μοντέλο του μεγάλου ενθουσιασμού, της γρήγορης επέκτασης κι έπειτα του αιφνίδιου κλονισμού και της κατάρρευσης" ισχυρίζεται και συνεχίζει
"Αλλά τις νέες θέσεις εργασίας τις δημιουργεί η χαμηλή τεχνολογία, που εφαρμόζει τη συστηματική επιχειρηματικότητα με τους συγκεκριμένους στόχους"
για να μας δώσει στη συνέχεια τον ΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ :
"Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ είναι το συγκεκριμένο εργαλείο των νεωτεριστών επιχειρηματιών, το μέσο με το οποίο εκμεταλλεύονται την αλλαγή ως ευκαιρία για μια διαφορετική επιχείρηση ή μια διαφορετική υπηρεσίας. Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ μπορεί να παρουσιαστεί ως μεθοδολογία, μπορεί να διδαχτεί, μπορεί να εφαρμοστεί. Οι επιχειρηματίες πρέπει να αναζητούν σκόπιμα τις πηγές της καινοτομίας, τις αλλαγές και τα συμπτώματά τους, που υποδηλώνουν ευκαιρίες για επιτυχημένη καινοτομία. Και οφείλουν να γνωρίζουν και να εφαρμόζουν τις αρχές της επιτυχημένης καινοτομίας"
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, λέω εγώ, είναι η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΝΑ ΜΕΝΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΝΕΟΣ.
Είναι η τέχνη του να βλέπεις παλιά και τετριμμένα πράγματα, με νέο μάτι και από νέα προοπτική.
Είναι η τέχνη του να δοκιμάζεις νέες λύσεις σε παλιά προβλήματα.
Είναι η τέχνη του να εφαρμόζεις νέες μεθόδους σε παλιές διαδικασίες.
Είναι να γίνεσαι όλο και περισσότερο πιο χρήσιμος και αποδοτικός.
Είναι εξέλιξη.
Η καινοτομία λοιπόν δεν συμβαδίζει με το συντηρητισμό. Η καινοτομία είναι πρόοδος.
Η καινοτομία δεν μπορεί να είναι εργαλείο των συντηρητικών. Είναι το όπλο των σοσιαλιστών.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ - ΠΩΣ, ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Όταν στα τέλη του 1989, επιστρέφοντας από ένα μακροχρόνιο εκπαιδευτικό ταξείδι μου στις ΗΠΑ, έκανα κάποιες δημοσιεύσεις χρησιμοποιώντας τον όρο "ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ" ( έτσι είχα μεταφράσει τον αντίστοιχο αγγλικό όρο "ENTREPRENEURSHIP") έγκριτοι δημοσιογράφοι της πόλης μας (προφανώς παρακινούμενοι από σχόλια "επιφανών" περί τα οικονομικά, συμπολιτών μας) μου έκαναν παρατήρηση, λέγοντάς μου, ότι ό όρος "ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ" δέν είναι δόκιμος όρος στα ελληνικά.
Την εποχή εκείνη, ούτε και η καινοτομία ταυτίζονταν με το business innovation.
Πέρασαν χρόνια. Και οι δύο όροι έγιναν δόκιμοι! Είδαμε το Συμβούλιο Επιχειρηματικότητας. Ακόμα, βέβαια, η επιχειρηματικότητα δεν αντιμετωπίζεται σαν πανεπιστημιακό γνωστικό αντικείμενο.
Σήμερα, στην οικονομία, όταν μιλάμε για καινοτομία, η κατ΄εξοχήν καινοτομία που μας ενδιαφέρει, είναι αυτή που προάγει την επιχειρηματικότητα, προς όφελος παλιών ή και νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και με στόχο την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την αύξηση του εθνικού πλούτου γενικώτερα.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ IFM
Η θεωρία του καθηγητή μου στις ΗΠΑ Jack V. Matson ( Univeristy of Michigan, University of Houston και στη συνέχεια, Penn State University) για το I.F.F. (Intelligent Fast Failure) περιλαμβάνει τρεις βασικούς επιχειρηματικούς κανόντες:
1. STRAFE. Όταν επιχειρείς, αντί να βάλεις όλο το κεφάλαιό σου (σκέψη,δυνάμεις, χρήμα, χρόνο και τύχη) σε μία και μοναδική επιχειρηματική προσπάθεια, καλύτερα να το μοιράσεις σε περισσότερες. Δέκα, εκατό δεν έχει σημασία (η αναλογία είναι προϊόν ειδικών κανόνων και μελετών), πάντως όχι σε μία. Έτσι,έστω κι αν οι περισσότερες προσπάθειες αποτύχουν, σίγουρα μία θα οδηγήσει σε σταθερή και σίγουρη επιτυχία.
2. CHAOS. Να δημιουργείς πάντα χάος. Να είσαι ανταγωνιστικός του εαυτού σου. Creative chaos.
3. FAST HISTORY. Κάθε επιτυχία έχει ημερομηνία λήξης.
Μετά από τρία χρόνια μελέτης και πειραματισμού κοντά του και μακρυά του, σε δύο αμερικανικά πανεπιστήμια στα οποία μετακινήθηκε (και τέλος στο τρίτο), σε μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και στις δύο ηπείρους, που δραστηριοποιούμουν εκείνη την εποχή, τόλμησα να του παρουσιάσω την δική μου συμβολή στη σκέψη του, αυτό που με μεγάλο αινθουσιασμό αποδέχθηκε και το ανέφερε μάλιστα και στις διαπιστεύσεις του, το IFM, το Interfailure Management. Και ο όρος (αμετάφραστος αυτή τη φορά) και η τεχνική του μου ανήκουν. Και όπως πάντα κάθε τι πνευματικό, που σου ανήκει, πρέπει να το μοιράζεσαι για να αυγατίζει, σας το καταθέτω σήμερα.
Το resume του IFM λέει ότι, η μόνη σταθερή επιτυχία είναι η καμπύλη εξέλιξης της επιτυχίας (δυστυχώς δεν μπορώ να σας την απεικονίσω εδώ - γιατί όντως απεικονίζεται). Είναι η συνισταμένη (θυμόμαστε τι είναι αυτό από τα μαθηματικά, έτσι δεν είναι;) των επιχειρηματικών μας προσαθειών, με σημείο εκκίνησης των τριών κανόνων του IFF, πάντα και διαρκώς, το σημείο της καλύτερης απόδοσης της τρέχουσας επιχειρηματικής (ή και άλλης - δεν το αποκλείουμε) ενασχόλησής μας. Στο σημείο αυτό, να "φέρνουμε την καταστροφή", όταν τίποτε δεν την προοιωνίζει. Έτσι είμαστε πάντα δημιουργικοί και έχουμε σίγουρα ένα θετικό τελικό ισοζύγιο. Έτσι η συνισταμένη είναι πάντα ανηφορική.
Alexander Athanasiou, prof/IFF
--------------------------------------
Instructor / Institute of Training (INEP) - National
Center of Public Administration & Local Goverment
(EKDDA) - Greece
--------------------------------------
MBA / International Management
European University, Montreux, Switzerland
--------------------------------------
Read more ...

NO COMMENTS

Read more ...

Wednesday, January 28, 2015

Άρθρο του Αλέξανδρου Αθανασίου καθηγητή διεθνούς μάνατζμεντ-Οι επα.ί.οντες.


Κινδυνεύοντας να χαρακτηριστώ συντηρητικός, θα ξαναπώ αυτά που έλεγα σε σεμινάρια και έχω γράψει και σε παλιές σημειώσεις μου -για του λόγου το αληθές- σε ανύποπτο χρόνο πριν από την κρίση, που όμως αποδείχτηκαν προφητικά!Η ζημιά, έλεγα, στις επιχειρήσεις γίνεται, όταν οι επιχειρηματίες αρχίζουν να…
IPEN.GR

Read more ...

Alexander Athanasiou




Φίλες και φίλοι, έχοντας συμμετάσχει στο σχεδιασμό της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στις αρχές της δεκαετίας του 2000 στις Βρυξέλλες, απάντησα αμέσως στο κάλεσμα για συστράτευση στο Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών, κατεβαίνοντας υποψήφιος στην Α’ εκλογική περιφέρεια Θεσσαλονίκης, με πρωταρχικό στόχο του αγώνα μου, την συνέχιση του έργου του Γιώργου Παπανδρέου για προοδευτική διακυβέρνηση, που διακόπηκε άκομψα στα τέλη του 2011. Ο αγώνας τώρα συνεχίζεται! Προσωπικά, θέλω να ευχαριστήσω τις μερικές εκατοντάδες φίλων, που με στηρίξατε με την ψήφο σας και να σας διαβεβαιώσω, ότι σε καμιά περίπτωση δεν θα φανώ λιγότερος της εμπιστοσύνης σας! Σας ευχαριστώ ειλικρινά!
Read more ...

Άρθρο του Αλέξανδρου Αθανασίου καθηγητή διεθνούς μάνατζμεντ: Η ιστορία επαναλαμβάνεται...


Η περίφημη ΟΝΕ (Οικονομική Νομισματική Ενοποίηση) δεν είναι η πρώτη νομισματική ενοποίηση της σύγχρονης Ευρώπης. Εκατόν είκοσι χρόνια περίπου πριν τη συνθήκη του Μάαστριχ και 130 χρόνια πριν την υιοθέτηση του κοινού ευρωπαικού νομίσματος, ήδη το 1870, η Ελλάδα ακολούθησε την Ευρωπαική Νομισματική…
IPEN.GR

Read more ...

Thursday, January 22, 2015

How Greece and Germany Brought Europe’s Long-Simmering Crisis Back to a Boil


A game of chicken between the conservative-led Greek government and its creditors helped put the radical-left opposition party ahead in election polls.
WSJ.COM|ΑΠΌ MARCUS WALKER AND MARIANNA KAKAOUNAKI

Read more ...